Kevesen tudják, hogy Magyarországon és a világ más országaiban is, a lakosságnak csaknem a fele szemüveget, vagy kontaktlencsét hord. A szemüveg ezért életünk mindennapi része és gyakran, vagy szinte mindig az arcunkon van.







2017. január 16., hétfő

Napi hír - Óriásvállalatba egyesülnek a ...

Óriásvállalatba egyesülnek a legnagyobb szemüvegpiaci cégek

A Luxottica nevű, szemüvegkereteket gyártó olasz cég megegyezett az összeolvadásról a lencsékben utazó francia Essilorral, így igazi világhatalom keletkezik a szemüvegpiacon - írja a Reuters. Az olasz keretgyártó értékét 24 milliárd dollárra, míg a francia lencsés céget 22 milliárdra becsülik, így az egyesülésükkel 46 milliárdos óriásvállalt jön létre.
A lépéstől sokat várnak a felek, középtávon négy-hatszázmillió eurós költségmegtakarítás lehet elérni a számítások szerint. Az új óriáscég vezérigazgatója a Luxottica-alapító Leonardo Del Vecchio lesz, de egyenlő jogköröket kap az a hivatalosan vezérigazgató-helyettesi pozíciót betöltő essiloros Hubert Sagnieres is.

    
A cégvezetők a következő években nagy növekedésre számítanak a világ optikai piacán (amely már ma is 95 milliárd dolláros), mivel még mindig van 2,5 milliárd ember, akinek kezeletlen látási problémája van. Az alku hírére a vállalatok részvényeinek árfolyama 14 százalékot emelkedett.

A többek között a Ray-Bant és az Oakleyt gyártó Luxottica egyébként majdhogynem monopóliummal rendelkezik a világ keret- és napszemüveg-piacán, így nem kis részben felelős azért, hogy baromi drágák a márkás napszemüvegek.

A Luxotticát 1961-ben alapította egy akkor 26 éves olasz műszerész, Leonardo Del Vecchio (ma 79 évesen Európa egyik leggazdagabb embere, a vagyonát 20 milliárd euróra becsülik). 1967-ben kezdett el a cég napszemüvegek gyártásával, majd 1974-ben az árusításukkal is foglalkozni. Az üzlet szépen csordogált, a nyolcvanas években elkezdett Olaszország határain túlra terjeszkedni a cég, 1988-ban pedig az Armanival megkötötte az első licencszerződését, amivel egy híres nemzetközi márkanevet használhatott a napszemüvegein. A kilencvenes éveket hasonló szerződések kötésével, és a konkurensek módszeres felvásárlásával töltötte a cég, így került hozzá a világ két legismertebb napszemüveg-márkája, a Ray Ban 1999-ben (640 millió dollárért), és az Oakley 2007-ben (2,1 milliárd dollárért).  

Ma a globális napszemüveg-piacon a Luxocitta részesedése 80% feletti, egyetlen épkézláb konkurensük van, a szintén olasz Safilo (ők egészen hasonló módszerrel építkeznek, övék többek között napszemüvegben a Polaroid, a Carrera, a Gucci, a Dior és a Tommy Hilfiger). A cég forgalma tavaly 7,6 milliárd euró volt, és a Wall Street Journal számításai szerint eszement profitrátával dolgoznak: minden befolyó dollárból 64 cent náluk marad nyereségként. Persze ebből lejön még a nagy divatmárkák licencdíja, meg a luxustermékeknél mindig fontos marketing – és még így is marad 52 cent tiszta profit minden dolláron. Ezt nem csak az árak magasan tartásával érik el, hanem azzal is, hogy a legnagyobb piacokon a napszemüvegek terjesztését sem adják át másnak, saját bolthálózataik vannak. Ezek is különféle fantázianeveken, amelyekről senki nem sejti, hogy egy kézben futnak össze: Lenscrafters, Pearle Vision, Sears Optical, Target Optical, Eyemed, Glasses.com.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése