Kevesen tudják, hogy Magyarországon és a világ más országaiban is, a lakosságnak csaknem a fele szemüveget, vagy kontaktlencsét hord. A szemüveg ezért életünk mindennapi része és gyakran, vagy szinte mindig az arcunkon van.







2022. április 4., hétfő

Magyar nevet kapott az év legizgalmasabb luxusautója

Magyar nevet kapott az év legizgalmasabb luxusautója 
vezess.hu - 2022.03.30. szerda 05:03 
Megérkezett a Lotus Eletre, a cég második tisztán elektromos típusa, egyben legelső szabadidőjárműve. A műszaki paraméterek megdöbbentőek
 


Amikor a Lotus bejelentette, hogy mégiscsak épít szabadidőjárművet, a piac elkezdett lelkendezni. Amikor azt is elárulták, hogy elektromos lesz, még hangosabb lett az izgatott moraj, most pedig, hogy a sarokszámokat is elárulták, csak a gyártási kapacitás (és a vételár) akadályozhatja meg a céget abban, hogy a világ minden milliomosa Lotus Eletre-vel járjon.
 
Tudjuk is le gyorsan a legfontosabb számokat, hogy aztán foglalkozhassunk a finom részletekkel. Az összkerékhajtású autó akkumulátorának kapacitása meghaladja a 100 kWh-t, motorteljesítménye a 600 lóerőt. A maximális hatótávolság eléri a 600 kilométert, és ha meg kell állnunk tölteni, akkor sem kell egy egész napot rászánnunk erre: mivel a maximális töltési teljesítmény eléri a 350 kW-ot, akár 20 perc alatt 400 kilométerre elegendő energiát vehetünk magunkhoz. Az 5,1 méteres autó végsebessége eléri a 260 km/órát, álló helyzetből kevesebb mint 3,0 másodpercre van szüksége ahhoz, hogy felgyorsuljon 100 km/órára.

Ahogy a bevezetőben is említettük, az Eletre a Lotus első szabadidőjárműve, ám nem ez az első forradalmi újdonsága: ez a cég első ötajtós szériamodellje, az első olyan típusa, amely nem kifejezetten sportautó, és persze az online szolgáltatások és csatlakoztatottság terén is házon belüli rekordot dönt az autó.

Nem csak a cég történetében számít mérföldkőnek az Eletre: egyetlen más szabadidőjármű sem kínál ilyen fejlett aktív aerodinamikai csomagot. Az Eletre emellett olyan jövőbe mutató technológiákat alkalmaz, mint a használaton kívül elrejthető LIDAR szenzor, amely autonóm mobilitási funkciókat készít elő – ezeket majd később, vezeték nélküli frissítés formájában kaphatja meg az autó.
 



A karosszériapanelek alumíniumból, a fekete borítóelemek szénszálas kompozitból készültek. Külső tükrök nincsenek, a helyükön három kamerából álló rendszert találunk – az egyik a visszapillantó funkciót tölti be, egy másik a 360 fokos panoráma kamerarendszer része, a harmadik pedig az intelligens menetvezérlő rendszerhez tartozik, amely LIDAR egységekkel együttműködve autonóm közlekedésre készíti elő az autót.

A keréktárcsák 23 colosak, szénszálas betéteik a menetszelet terelik a 10 dugattyús nyergekkel kordában tartott, kerámia kompozit fékek felé. Hátul különleges aerodinamikai csomagot találunk: egyrészt van egy kinyitható légterelő, másrészt a tető kilépő élénél egy osztott szárnyat találunk, amely a szükségletektől függően három pozícióba állítva tereli az előbbi spoiler irányába a levegőt.

Miért Eletre?

Nos, a névadók azt akarták kifejezni, hogy a modellel egy új korszak születik – vagy máshogy fogalmazva, kel életre – a Lotusnál. Mielőtt rossz szóviccet feltételeznél, a cég maga is megerősítette ezt, bár csak annyit mondtak, a név pont ezt jelenti „néhány kelet-európai nyelven”.

Nyilván az is segített persze, hogy ebbe a szóba könnyű belehallani az elektromosságot. Az autó egyébként valóban életre kel: ha a távirányítóról vagy okostelefonos alkalmazásból oldjuk a központi zárat, beindul egy fényjáték, a fent említett (és a lenti fotón látható) állítható első légbeömlő „lélegzetet vesz”, és előbújnak a megvilágított kilincsek.

 
Lásd még (Ferrari) >>> Ferrari (összes bejegyzés)
 
Lásd még (Opel) >>> Opel (összes bejegyzés) 
 
Lásd még (2016) >>> Kína 2016 - 25 (Autó)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése